Kärlek..

Tänkaren är igång igen !
Många av oss känner ju igen den där känslan när de känns som att hela världen rasar och hjärtat går i tusen bitar när ett förhållande tagit slut.
Det känns som att man aldrig någonsin kommer att bli kär igen, för JUST den personen va den stora kärleken!
Man gråter, vissa i någon dag, andra i några veckor..
Så kom jag och tänka på att de faktiskt finns männsikor som aldrig får uppleva de. Som aldrig hittat någon, som kanske varit kär men inte vågat något.
Sjukt egentligen, så egentligen så borde vi som varit med om de vara glada över att vi fått uppleva de!
Som också lärt oss att det inte bara finns en kärlek som hela livet och världen kretsar runt.
Men i just den stunden tänker man ju inte så, och de är ju synd! för då skulle ju allt vara så himla mycket enklare.
Och det spelar ingen roll vilken människa man är med, så lär man sig alltid något av de. Man tänker inte så, men varje människa man lär känna ger en nya erfarenheter. och man lär sig något nytt om sig själv som man inte visste.
De kan vara bra och dåliga saker. Men alla personer är eller har varit viktiga för en på något sätt!:)
Ibland kan det vara nyttigt att tänka så, för att se livet lite ljusare.
I dom förhållanden jag haft, så har jag lärt mig sjuuukt mycket om mig själv! Vilken slags människa jag är, och jag har upplevt sidor av mig själv som båda är tråkiga och jättebra.

Sååå många gånger som jag egentligen varit kär i kärleken.
Rädd för att vara ensam, aldrig mer hitta någon. Och därför stannat i förhållanden som gjort mig till världens minsta männsika, som fått mig att må så dåligt.
och därför fyllt ut alla mina "tomrum" med, shoppning, MAT, och godsaker.
Jag har insett nu att det inte alls är farligt att vara ensam, det kan vara rätt skönt :) man får göra som man vill, när man vill och hur man vill. Utan att någon annan har något att säga till om.
Den enda personen jag behöver rätta mig efter är mig själv!
Men självklart önskar man vissa dagar att man hade någon att komma hem till, som kramade om en och undrade hur man mår.
Men med alla mina underbara människor runt omkring mig och min familj så mår jag så bra som jag kan göra iallafall:)
Det finns ju olika slags kärlek också, det finns en enorm kärlek som jag känner för alla mina nya vänner och alla mina vänner sedan lååångt tillbaka.
Ni är alla lika speciella för mig, och ni ska veta hur mycket ni lyser upp alla mina jobbigaste dagar :)<3


Också naturligtvis, min livs största och finaste kärlek;) :




Kommentarer
Från: Jannice

Du skriver så himla fint när du öppnar dig och tänker gumman! Du är underbar <3 Älskar dig...

2010-12-22 @ 21:20:05
URL: http://jannicenordin.blogg.se/

Kommentera här :)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mailadress (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0