Vad mannen verkligen menar!

Män är svåra att förstå sig på, om man inte är kille själv då
Här kommer några ofta förekommande fraser och vad de egentligen betyder.

Det är en sak som bara killar fattar
Betyder: Det är omöjligt att ge en logisk förklaring till.

"Visst","Javisst älskling" eller "Ja, min älskling"
Betyder: Absolut ingenting, Det är ett slags automatisk svarsreflex.

Det skulle ta för lång tid att förklara
Betyder: Jag har ingen aning om hur det fungerar

Jag har börjat motionerat på sistonde
Betyder: Batterierna till fjärkontrollen är slut

Ta det lite lungt älskling, du arbetar för hårt
Betyder: Jag kan inte höra Tvn när du dammsuger här

Älskling, vi behöver inte massa saker för att förklara vår kärlek
Betyder: Jag har glömt bort vår bröllopsdag igen

Du vet hur dåligt minne jag har
Betyder: Jag kommer ihåg musiken till Plutonen, adressen till den första tjejen jag kysste
och registreringsrumren på samtliga bilar jag ägt, men jag glömde bort din födelsedag

Det där ett jobb för en kvinna
Betyder: Det är ett svårt, smutsigt och otacksamt jobb

Äsch, ta de lungt de är bara ett skärsår
Betyder: Jag har skadat en enormt viktig del av min kropp, men jag blöder hellre till döds
än erkänner att det gör ont

Jag hjälper till visst i hushåller
Betyder: jag la en smutisig handduk i tvättkorgen i fjol

Jag har mina skäl till varför jag gör på de här viset
Betyder: Jag hoppas verkligen att jag kommer på några skäl snart

Var är den? jag hittar den inte! jag har letat överallt!
Betyder: Jag sträckte ut händerna och den var inte där. Gå och hämta den åt mig är du snäll!

Vad har jag gjort nu då?
Betyder: Vad kom du på mig med att göra

Du ser jättebra ut
Betyder: Snälla sluta prova alla dessa kläder. Jag är hungrig !

Jag har saknat dig
Betyder: Jag kan inte hitta mina strumpor, barnen är hungriga och vi har inget toapapper

Jag är inte vilse. Jag vet exakt vart vi är
Betyder: Jag är vilse. Jag har ingen aning om vart vi är, och ingen kommer någonsin se oss i livet igen

Jag behöver inte läsa insruktionsboken
Betyder: Jag behöver inte läsa en bok för att strula till det här ordentligt !


Kommentarer

Kommentera här :)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mailadress (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0