Snowballs falling och my head!

Ja, snön den bokstavligt talat vräker ner här i lilla Njurunda. Det är nog inte bara jag och min hund som lider utan alla Sundsvallsbor :P
Haha, jag har kommit på att jag har världens löjligaste hund som absolut hatar snö för hon blir kall om tassarna !
I två dagar nu har hon tjurat på när hon ska ut och kissa, hon kissar utanför porten och sedan vill hon gå in..
När jag tvingar henne att gå femhundra meter till så börjar hon hopppa på tre tassar i taget för att undvika snön så bra som möjligt, och när de inte funkar så lägger hon sig ner med tassarna i luften för att hon inte ska få snö på dom.
HAHA!! Vårat lilla mongo, :P Skrattar lika mycket åt henne varje gång vi går ut. Snart ska vi ut igen så då kommer jag nog få mig ännu ett gott skratt :)

Älsklingen började 8.30 idag, lite drygt eftersom han ska väcka mig på det mest onskefulla sättet han kan innan han går till jobbet, han kittlar mig under fötterna och pillar mig i örat ! Bara sånt jag tycker är mest störande av allt för att jag ska kliva upp :P
Men nu är jag uppe iallafall och de känns faktiskt skönt att inte sova bort hela dagen för en gångsskull.
Och det positiva med att Ted börjar tidigt är att han kommer hem tidigt, och sedan kommer Hanna och Fredrik förhoppningsvis och hälsar på. Beror på hur länge Fredrik jobbar ! JÄVLA SNÖ ..

Jaja, nu ska jag lägga mig framför tvn innan jag ska tvinga ut lillmongot i snön igen :P
Ha en bra dag


Kommentarer

Kommentera här :)

Vem är du?
Kom ihåg mig?

Mailadress (publiceras ej)

Din blogg

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0